Moment geduld aub......

Ducati XDiavel V4

Feet Forward. Head Turning.

De XDiavel V4 combineert een gedurfd design met geavanceerde technologie, volledig herzien in elk aspect met veel aandacht voor ergonomie en comfort. Een waar huwelijk van sensuele schoonheid en geavanceerde technologie.

CRUISER MET DUCATI DNA

De Ducati XDiavel V4 tart elke gewoonte en brengt het onmiskenbare Ducati DNA naar de cruiserwereld. Met zijn elegante, gespierde en vastberaden silhouet domineert hij de scène met zijn slanke design en magistrale aanwezigheid.

In het hart zorgt de V4 Granturismo met zijn 168 pk voor opwindende prestaties en een soepele levering, waardoor het rijplezier wordt verhoogd zonder aan comfort in te boeten.

Ducati XDiavel V4

TWEE KLEURSTELLINGEN

De twee nieuwe kleurstellingen Burning Red & Black Lava zijn exclusief ontworpen voor de XDiavel V4 om de volumes en de mooie lijnen te benadrukken. Ontworpen door Centro Stile Ducati.

MOTORBLOK: MEESTERWERK VAN TECHNIEK

Het kloppende hart van de Ducati XDiavel V4 is het V4 Granturismo motorblok, geboren uit de Ducati MotoGP. Krachtig, veel koppel en ongelooflijk soepel. Licht en compact en biedt opwindende prestaties evenals lineaire levering om aan elke rijstijl aan te passen. Een meesterwerk van techniek dat opvalt op de XDiavel V4 door zijn exclusieve glanzende afwerking, die het omvormt tot een designelement.

UNIEKE LIJNEN. GESPIERD EN COMPROMISLOOS.

De XDiavel V4 herdefinieert de essentie van de sportcruiser. De perfecte balans van contrasten, waarbij elke lijn kracht uitstraalt en elk detail een verhaal van elegantie en stijl vertelt, wat het onmiskenbare Ducati karakter versterkt.

GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE

De XDiavel V4 wordt geleverd met een geavanceerd elektronicapakket om het rijplezier te maximaliseren. Van het nieuwe TFT scherm tot de Rijmodus, elk detail is ontworpen om controle, veiligheid en een aanpasbare rijervaring te bieden, waar u ook rijdt.


BELANGRIJKSTE KENMERKEN

1158 cc V4 Granturismo motorblok

In de Granturismo is het V4 blok afgeleid van de Desmosedici Stradale. Met 168 pk en 126 Nm.

Veelzijdig en gemakkelijk te berijden, hij is net zo comfortabel op de snelweg als hij leuk is in de bochten.

Naar voren geplaatste voetsteunen en Sport Cruiser ergonomie

De rijpositie van de XDiavel V4 is ontspannen, met een breed stuur, naar voren geplaatste voetsteunen en een ruim lepelvormig zadel. Tegelijkertijd biedt de driehoeksverhouding tussen stuur, voetsteunen en zadel de nodige controle om de dynamische kwaliteiten van de motorfiets te benutten. Voor degenen die een sportievere zithouding en grotere hellingshoeken wensen, kunnen de voetsteunen centraal worden verplaatst met behulp van de kit die als accessoire verkrijgbaar is.

Sportief chassis

De volledig instelbare vering van de XDiavel V4 bestaat uit een 50 mm USD-voorvork (met instelbare ingaande en voorbelasting op de linkerpoot en instelbare uitgaande demping op de rechterpoot) en een schokdemper met apart reservoir. De veerweg is 120 mm voor en 145 mm achter, 25 mm meer dan bij de XDiavel 1260 voor meer comfort voor rijder en passagier.

240 mm achterwiel met 5-spaaks velg

De enkelzijdige achterbrug vestigt de aandacht op het achterwiel, waarop de imposante 240/45 Pirelli Diablo Rosso III band is gemonteerd. De vijf spaken van de velg vormen een ster die de verwijzing naar Amerikaanse muscle cars versterkt.

Meer comfort voor rijder en passagier

De XDiavel V4 zorgt voor een ontspannen en comfortabele zithouding. Het lepelvormige zadel, dat typerend is voor een cruiser, bevindt zich op 770 mm van de grond en is comfortabeler gemaakt met 58 mm extra schuim ten opzichte van de XDiavel 1260.

Het comfort voor de passagier is verhoogd met een zadel dat 30% breder en 50% ruimer in de lengte is en met schuim dat 25 mm dikker is aan de zijkanten. De handgreep achterop, die bij de motor wordt geleverd, kan eenvoudig op het achterstuk worden gemonteerd voor een betere houvast.

Gedurfde uitlaat

Trots in beeld domineert de viervoudig uitlaateinde de scène. Er is veel werk gestoken in de geluidskwaliteit. De Twin Pulse ontstekingsvolgorde van de V4 Granturismo produceert een zeer karakteristiek geluid, met het onmiskenbare Ducati tweetonige timbre. Een volledig race-uitlaatsysteem, niet gehomologeerd voor gebruik op de weg, is verkrijgbaar als accessoire, waardoor het vermogen met 11 pk wordt verhoogd en er 11 kg gewicht wordt bespaard.

 

Volledig LED verlichtingssysteem

De DRL aan de voorkant met dubbel C-design heeft de typische Ducati naked vorm en versmalt naar boven toe, accentueert het slanke uiterlijk van de voorkant en omhult een enkele bifunctionele module die een agressievere en technischere uitstraling heeft, terwijl ook het koellichaam als designelement zichtbaar is.

De richtingaanwijzers zijn geïntegreerd en creëren een lichtstraal die zorgt voor een gladde, homogene uitstraling.

6.9” kleuren TFT display

Het 6,9” TFT kleurenscherm is goed geïntegreerd in de gesmede body van het stuur en is voorzien van optische verbindingstechnologie voor een betere zichtbaarheid in alle lichtomstandigheden. De Road Infomodus is speciaal opnieuw ontworpen om de unieke Cruiser stijl te weerspiegelen.

Contraroterende krukas voor verrassende bediening

Net als bij de MotoGP prototypen is de krukas contraroterend, wat betekent dat hij in de tegenovergestelde richting van de wielen draait om het gyroscopische effect te compenseren en te zorgen voor bestuurbaarheid en wendbaarheid bij richtingsveranderingen en om de neiging tot wheelie tijdens accelereren en remmen te verminderen.

Neem contact met ons op voor meer informatie.
Bekijk hier het huidige aanbod: